میکروفون سالن کنفرانس

   امروزه سالن های کنفرانس نیاز به تجهیزات صوتی و تصویری پیشرفته ای دارند که میکروفن سالن کنفرانس از جمله یکی از این تجهیزات و ملزومات می باشد. اصلی ترین و بارز ترین مشخصه و عملکرد یک میکروفون سالن کنفرانس ، افزایش صدای گوینده در سالن های کنفرانس می باشد. صدای گوینده از طریق کپسول میکروفون جذب و توسط بلندگوهای داخلی میکروفن سالن کنفرانس و با افزایش میزان صدا ، پخش می گردد . در نظر داشته باشید که اگر نگاهی غیر فنی به موضوع میکروفون ها داشته باشیم فلسفه تولید و استفاده از میکروفون ها ،افزایش صدای گوینده می باشد. این افزایش صوت در سالن های کنفرانس با ابعاد بزرگ نمود بیشتری دارد. عموما” میکروفون سالن کنفرانس از یک کپسول میکروفون ، در رأس یک میلۀ تقریبا” نیم سانتی با ارتفاع 40 سانتی متر همراه با فنر قابل انعطاف جهت سهولت در تنظیم میکروفون برای مخاطب ، همچنین دارای یونیت و باکسی که در داخل باکس ، بلندگو داخلی ، کلید فعال کننده میکروفون و تجهیزات الکترونیکی تشکیل شده است . البته ناگفته نماند که ارتفاع میله و فنر بنا به نیاز قابل تغییر می باشد. میکروفون ها توسط کابل های ارتباطی به صورت سری به هم متصل و در نهایت به مرکز کنترل سیستم کنفرانس نصب و متصل می گردند. این شبکه ارتباطی بین میکروفون ها باعث بر مدیریت تمامی میکروفون ها توسط مرکز کنترل سیستم خواهد بود . صدای گوینده توسط میکروفون جذب و به مرکز کنترل توسط کابل های ارتباطی منتقل و پس از ویرایش و تنظیم فرکانس های صوت توسط ولوم کنترل های موجود در مرکز کنترل ، سیگنال های دریافتی جهت پخش با صدای فراتر به سمت بلندگوهای داخلی یونیت های میکروفون منتقل می شود. اما میکروفن سالن کنفرانس از نگاه بازار و خریداران غیرفنی به دو دستۀ آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می شوند. میکروفون های آنالوگ تنها قابلیت به افزایش صوت گوینده را دارند اما میکروفون و سیستم کنفرانس دیجیتال جدا از افزایش صوت قابلیت نصب دوربین های هوشمند را نیز در خود دارد. همان طور که عنوان شد میکروفن سالن کنفرانس آنالوگ دارای مشخصه های عنوان شده برای افزایش صوت گوینده می باشد . همچنین در این گونه از سیستم های کنفرانس آنالوگ بنا به نوع تولید قابلیت هایی از قبیل فعال بودن 1 الی 6 میکروفون ، وجود ولوم های کنترلی جهت کاهش یا افزایش حساسیت میکروفون ، کنترل صدای بلندگوهای داخلی و همچنین قابلیت های عمومی از جمله ضبط صدای گوینده و را دارا می باشد.

شرکت لنوو از مانیتورهای جدید خود رونمایی کرد
ادامه مطلب

   اما در میکروفون سالن کنفرانس دیجیتال ، جدا از قابلیت های عنوان شده در سیستم آنالوگ و همچنین قابلیت هایی از جمله فعال نمودن تعداد میکروفون ها ، تعیین زمان فعال بودن میکروفون و ….. ، قابلیت نصب دوربین های کنفرانسی را نیز دارا می باشد. بدین معنی که در صورت فعال شدن هر یک از میکروفون ها دوربین به سمت میکروفون مورد نظر حرکت کرده و شما قادر به ضبط یا نمایش تصویر گوینده را خواهید داشت . با وجود این قابلیت ، میکروفون های دیجیتال توسط تجهیزات جانبی قادر به ارسال تصاویر جلسات به نقاط دیگر در بستر اینترنت می باشند . صدای گوینده توسط میکروفون و تصویر گوینده توسط دوربین هوشمند و اتوتراک ضبط و ارسال می گردد. امروزه با توجه به نیاز ارتباط در فواصل فرادست و دوردست از میکروفن سالن کنفرانس دیجیتال بیشتر استقبال می گردد. ناگفته نماند که نیاز سنجی سالن کنفرانس نوع میکروفن سالن کنفرانس را تعریف می نماید . در صورت نیاز به سیستم تصویر برداری اتوماتیک از سیستم کنفرانس دیجیتال و در صورت عدم استفاده از این قابلیت از میکروفون سالن کنفرانس آنالوگ استفاده خواهد شد.

در این گونه از سالن ها جدا از پخش صوت فرد گوینده از بلندگوهای داخلی ، می توان از صوت فراگیر به جهت پخش صدای گوینده و همچنین فایل های صوتی نیز استفاده نمود. توسط صوت فراگیر ، صدای به مراتب با وضوح و کیفیت بالایی خواهید داشت.

در ادامه و در مقالات آتی درباره میکروفن سالن کنفرانس بیشتر به تبادل اطلاعات خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط : بهترین میکروفون کنفرانس ، سیستم کنفرانس ،  تجهیزات سالن کنفرانس ، میکروفون کنفرانس

گرافیک AMD RX 7900 XTX به حسگری جهت دمای محیط مجهز است
ادامه مطلب

میکروفون کنفرانس