بهترین میکروفون کنفرانس

   وقتی از بهترین میکروفون کفرانس یا بهترین سیستم کنفرانس سخن به میان می آید قطعا” نام چندین برند در ذهن تداعی می گردد . اما به نظر شما می توان بهترین میکروفون کنفرانس را بدون توجه به نوع کاربری سالن کنفرانس و نوع عملکرد میکروفون کنفرانس ، انتخاب نمود ؟

    برای روشن شدن موضوع و انتخاب برترین میکروفون کنفرانس نیاز است که توضیحاتی در این باره داشته باشیم . همان طور که در مقالات قبلی عنوان شد و قطعا” شما هم مطلع هستید سالن کنفرانس به سالنی گفته می شود که افراد در این گونه سالن ها گرد هم می آیند و مطالب و موضوعات خود را مطرح و به سمع و نظر باقی حضار می رسانند . در واقع سالن کنفرانس جایگاهی است برای گفت و شنود و بحث درباره موضوعات مطروحه . امروزه عموم سازمان ها ، ادارات و شرکت ها دارای این چنین سالن ها با ابعاد و اندازه های مختلف و متفاوت می باشند . این گونه سالن ها به سبب ابعاد ، نظرات بیشتری را در خود جذب و جای می دهند و قطعا” خروجی موضوع با وجود نفرات بیشتر مطلوب تر و اثر بخش تر خواهد بود .

یکی از تجهیزاتی که در این گونه سالن ها استفاده می گردد سیستم کنفرانس یا میکروفون کنفرانس می باشد.

   میکروفون کنفرانس تجهیزات صوتی است که صدای گوینده را افزایش داده و به سمع باقی حضار می رساند . میکروفون کنفرانس از یک گیرنده صوت یا میکروفون و یک پخش کننده صوت یا بلندگو تشکیل شده است . این تعریفی ابتدایی از یک میکروفون کنفرانس می باشد که میکروفون ، گیرنده صوت و بلندگوی داخلی ، پخش کننده صوت خواهد بود و توسط همین میکروفون ها صدای فرد گوینده با افزایش مورد نظر به سمع دیگران خواهد رسید . اما سیستم های کنفرانس بنا به تعریف بازار به دو گروه عمده سیستم کنفرانس آنالوگ و سیستم کنفرانس دیجیتال دسته بندی می شوند . سیستم کنفرانس آنالوگ تنها قادر به افزایش صوت گوینده و بعضی قابلیت های صوتی محدود می باشد . اما سیستم کنفرانس دیجیتال نه تنها قادر به افزایش صوت گوینده ، بلکه قابلیت نصب دوربین های مخصوص سالن های کنفرانس را نیز در خود دارد . این گونه سیستم های کنفرانس توانایی ضبط صدا و تصویر گوینده را خواهند داشت . بدین گونه که با فشردن و سوئیچ کردن میکروفون کنفرانس دوربین مورد نظر حرکت کرده و تصویر فرد مخاطب را در مانیتورهای سالن پخش و یا توسط رکوردر ضبط خواهد نمود . البته باید خاطر نشان کردکه توسط سیستم کنفرانس دیجیتال و توسط سیستم ویدئو کنفرانس ، شما قادر به انتقال صدا و تصویر در بستر اینترنت خواهید بود . بعضا” در سالن های کنفرانس از صوت فراگیر هم استفاده می گردد . بدین منظور که بلندگو های جانبی در سالن تعبیه می گردد تا صدای فرد گوینده به مراتب رساتر و با کیفیتی مطلوب تر به سمع حضار برسد . تمامی میکروفون های کنفرانس دارای بلندگو داخلی جهت پخش صدای گوینده می باشند . اما با وجود صوت فراگیر قطعا” صدای خروجی به مراتب بهتر و با کیفیت تر خواهد بود . با توضیحات مختصری که در این باره با هم داشتیم.

تجهیزات اتاق کنفرانس
ادامه مطلب

سوال را از شما می پرسم :

بهترین میکروفون های کنفرانس کدام است و یا چیست ؟

قطعا” شما هم به این نتیجه رسیده اید که ابتدا” بایستی نیاز سنجی از سالن کنفرانس مورد نظر صورت گیرد .

برای سالن کنفرانس فوق سیستم کنفرانس آنالوگ نیاز است یا دیجیتال ؟

برای سالن کنفرانس فوق صوت فراگیر نیاز می باشد؟

و از این قبیل سوالات در ذهن تداعی می گردد. پس از پاسخ دهی به این سوالات قطعا” می توان بهترین میکروفون  کنفرانس را انتخاب نمود و در وحله بعدی نوع تولید ، کیفیت تولید ، کیفیت لوازم مصرفی ، نوع گارانتی و … باعث برتری در این صنعت خواهد بود.

مطالب مرتبط : سیستم کنفرانس ،  تجهیزات سالن کنفرانس ، میکروفون کنفرانس ، سیستم صوتی میز کنفرانس

میکروفون کنفرانس