خرید سیستم کنفرانس

یکی از بزرگترین دغدغه ها در سیستم های صوتی و تصویری سالن های کنفرانس به سبب عدم آشنایی کامل با این گونه تجهیزات خرید سیستم کنفرانس می باشد.

این یک سوال کلی است که زیر مجموعه هایی از سوالات دیگری همچون :

چه نوع سیستم کنفرانس را بایستی خرید کنیم ؟

چه برندی برای خرید بهتر است ؟

چه مشخصاتی برای خریداران سیستم کنفرانس نیاز می باشد ؟

از این گونه سوالات در ذهن خریداران برای خرید این محصول وجود دارد . اما مهمترین عامل و مهمترین سوال برای خرید سیستم کنفرانس ابتدا بر این سوال استوار است : نیاز خریدار برای سالن کنفرانس مورد نظر چیست ؟یا سیستم کنفرانس مورد نیاز سالن کنفرانس چیست ؟

برای پاسخ به این پرسش ها ابتدا باید توضیحاتی درباره سیستم کنفرانس داشته باشیم . سیستم کنفرانس تجهیزات صوتی و یا تصویری است که جهت افزایش صدای گوینده در سالن های کنفرانس نصب و اجرا می شود .

سالن کنفرانس به سالنی گفته می شود که تعدادی از افراد جهت ارائه مطالب خود و تصمیم گیری برای مطالب مورد نظر ، گرد هم می آیند . حال در نظر داشته باشید که صدای گوینده به سبب فاصله بین افراد ، رسا و قابل شنیدن نمی باشد از این رو میکروفون های کنفرانس صدای فرد گوینده را جذب و با افزایش آن به سمع دیگران می رساند . اما این تنها مشخصه سیستم کنفرانس نمی باشد . در گذشته ای نه چندان دور ابعاد و مساحت سالن های کنفرانس به مراتب بزرگتر و وسیع تر از سالن های امروزه بود و نیاز به رساندن صوت مخاطب به دیگران ، نیاز اولیه این گونه سالن های وسیع را برآورده می نمود . اما با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به تجهیزات دیگر در این گونه سالن ها نوع کاربری و چه بسا ابعاد سالن ها نیز دست خوش تغییرات عمده شد .

شرکت ال‌ جی آزمایش تبادل داده بر بستر شبکه 6G را با موفقیت انجام داد
ادامه مطلب

سیستم های کنفرانس در ابتدای امر تنها قادر به افزایش صوت مخاطبین را داشتند اما به مرور زمان قابلیت هایی به این سیستم های کنفرانس از جمله تعداد میکروفون های فعال ، ولوم های کنترلی جهت افزایش یا کاهش حساسیت میکروفون و بلندگو های داخلی میکروفون کنفرانس و…. اضافه شد.

جدای از بحث فنی این تجهیزات ، این گونه سیستم های کنفرانس بین خریداران به سیستم کنفرانس آنالوگ شناخته می شود . در واقع سیستم کنفرانس آنالوگ سیستم کنفرانسی است که تنها قابلیت افزایش صوت مخاطب و معدود قابلیت های عنوان شده را دارد اما سیستم کنفرانس دیجیتال ، سیستم کنفرانسی است که علاوه بر افزایش صوت مخاطب و قابلیت های عنوان شده در سیستم آنالوگ ، قابلیت نصب دوربین های هوشمند و دوربین های خاص سالن های کنفرانس را نیز دارا می باشد . این قابلیت را اتوتراک نیز می نامند

این گونه نام گذاری توسط خریداران عنوان شده 1-سیستم کنفرانس آنالوگ 2-سیستم کنفرانس دیجیتال یا اتوتراک .

باز می گردیم به سوالات اولیه مقاله : برای خرید سیستم های کنفرانس چه مشخصه هایی نیاز می باشد؟

با تعاریف درباره تنوع اصلی سیستم کنفرانس (آنالوگ / دیجیتال) خریداران ابتدا” بایستی نیاز سنجی لازم را انجام و پس از بررسی های اولیه اقدام به خرید نمایند . چرا که سیستم کنفرانس آنالوگ قادر به نصب دوربین های هوشمند را در خود ندارد.

نیاز سنجی خرید سیستم کنفرانس مقدمه خرید این تجهیزات می باشد. لازم به ذکر می باشد ، همان طور که عنوان شد با پیشرفت تکنولوژی ، نیاز به خرید میکروفون کنفرانس نیز تغییراتی به وجود آمده است . چرا که عموم خریداران به سبب قابلیت های سیستم کنفرانس دیجیتال ، گرایش بیشتری برای خرید این گونه سیستم ها دارند و بایستی نسبت به این موضوع اذعان داشت که قریب به 80% افراد برای خرید سیستم های کنفرانس تمایل به خرید سیستم های کنفرانس دیجیتال را دارند چرا که توسط این سیستم ، قادر به ضبط صدا و تصویر فرد گوینده و جمع آوری یا رکورد جلسات را در آرشیو خواهند داشت .

ادعایی بی‌اساس در عرضه Meteor Lake
ادامه مطلب

در ادامه توضیحات تکمیلی بابت خرید انواع سیستم کنفرانس خواهیم داشت.

مطالب مرتبط : بهترین میکروفون کنفرانس ،سیستم کنفرانس ،  تجهیزات سالن کنفرانس ، میکروفون کنفرانس