شرکت ال‌ جی آزمایش تبادل داده بر بستر شبکه 6G را با موفقیت انجام داد

شرکت ال‌ جی با همکاری مؤسسه‌ی آلمانی HHI، ارسال و دریافت داده‌های 6G تراهرتز (THz) را با موفقیت در ناحیه‌ی شهری آزمایش نمود؛ اقدامی که می‌تواند نقش مهمی در فرایند تجاری‌سازی این فناوری داشته باشد.

در حالی‌ که فناوری 5G هنوز برای بسیاری از کاربران در سرتاسر جهان دردسترس نیست ، اما شرکت‌های مختلف از مدتی قبلی کار روی نسل بعدی این ارتباطات یعنی 6G را آغاز نموده اند. بااین‌حال، به‌نظر میرسد کمپانی ال‌جی در رقابت 6G از سایر شرکت‌ها جلوتر است. این برند کره‌ای، موفق شد انتقال و دریافت بی‌سیم داده‌های 6G تراهرتز (THz) را در محدوده‌ی فرکانسی ۱۵۵ تا ۱۷۵ گیگاهرتز در فاصله‌ی ۳۲۰ متری فضای‌باز، آزمایش کند.

آزمایش شبکه‌ی 6G شرکت ال‌جی در تاریخ هفتم سپتامبر و در مؤسسه‌ی فراونهوفر هاینریش هرتز (HHI) در برلین آلمان انجام شد. این شرکت می‌گوید که آزمایش مذکور، گامی مهم در راستای تجاری‌سازی 6G تراهرتز برای استفاده در محیط‌های بیرونی و داخلی در شهرها است.

شرکت ال‌ جی

به گزارش Gizmochina، فناوری 6G از فرکانس‌های باند فوق‌ عریض بهره میبرد و برد نسبتاً کوتاهی دارد؛ به‌ همین‌ دلیل هنگام انتقال و دریافت داده‌ها، می‌تواند با افت انرژی مواجه شود. کمپانی ال‌جی و فراونهوفر هاینریش برای رفع این مشکل با همکاری یکدیگر، یک تقویت‌کننده‌ی با قابلیت افزایش قدرت انتقال و یک کاهش‌دهنده‌ی نویز که کیفیت سیگنال دریافتی را افزایش میدهد، توسعه داده‌اند.

خروجی تقویت‌کننده‌ی چندکاناله‌ی مورد استفاده در آزمایش اخیر ال‌جی بیش‌از 20dBm است که نسبت به راهکار قبلی این شرکت بیش‌از 5dBm افزایش یافته است. این گیرنده همچنین از سیستم کاهش نویز بهره میبرد که هنگام دریافت داده‌ها، تولید نویز را به‌میزان درخورتوجهی کاهش میدهد. جدیدترین طراحی ماژول ال‌جی با ترکیب این فناوری‌های جدید می‌تواند به تجاری‌سازی آن در آینده کمک کند.

فروش پردازنده‌ دسکتاپ به کمترین میزان
ادامه مطلب

دکتر کیم بیونگ هون، مدیر ارشد فناوری و معاون اجرایی کمپانی ال‌جی در مورد آزمایش اخیر 6G این شرکت می‌گوید:

آزمایش اخیر ما، نشان می‌دهد با فناوری 6G، به سرعت یک ترابیت برثانیه در مناطق شهری بسیار نزدیک شده‌ایم. کمپانی ال‌جی به همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و افراد با استعداد در این صنعت ادامه خواهد داد تا رهبری خود را در حوزه‌ی 6G تقویت کند. انتظار داریم این فناوری ارتباطی، محرک اصلی کسب‌ و کار و ارا‌ئه‌ی تجربیات جدید به کاربران باشد و ما ترجیح می‌دهیم همیشه در خط‌ مقدم توسعه این تکنولوژی باشیم.

مطالب مرتبط : بهترین میکروفون کنفرانس ، تجهیزات سالن کنفرانس ، میکروفون کنفرانس ، میکروفون سالن کنفرانس ، خرید سیستم کنفرانس ، سیستم پیجینگ ، قیمت سیستم کنفرانس ، قیمت میکروفون کنفرانس ، تجهیزات سالن کنفرانس ، خرید میکروفون کنفرانس ، نصب سیستم کنفرانس ، تجهیزات اتاق کنفرانس ، فروش سیستم کنفرانس