افزایش درآمد TSMC در ماه نوامبر

شرکت TSMC از افزایش ۵۰ درصدی درآمدش در ماه نوامبر (آبان و آذر) خبر می‌دهد،افزایش درآمد tsmc  آن هم در شرایطی که چین ماه گذشته‌ی میلادی قرنطینه‌های مربوط به کرونا را افزایش داده بود.

شرکت صنایع نیمه هادی تایوان (موسوم به TSMC) از رشد ۵۰ درصدی فروش در ماه نوامبر خبر داده است. رشد فروش تی اس ام سی در حالی اتفاق افتاده است که در ماه گذشته‌ی میلادی تقاضا برای محصولات الکترونیکی مصرفی کاهش یافت و قرنطینه‌های مربوط به ویروس کرونا در چین بسیار گسترده شد.

براساس نوشته‌ی بلومبرگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قراردادی تراشه در دنیا توانسته است در ماه نوامبر ۷٫۳ میلیارد دلار درآمد خود را افزایش دهد. روند افزایش قابل توجه درآمد TSMC در دوران همه‌گیری شروع شد و این شرکت همچنان توانسته است این روند را حفظ نماسد.

TSMC تأمین‌کننده‌ی انحصاری تراشه‌های اختصاصی اپل برای آیفون و مک محسوب میشود و بخش قابل توجهی از درآمدهایش را ازطریق همکاری با شرکت اپل کسب میکند.

درآمد TSMC

شرکت TSMC که با ارزش‌ترین شرکت تایوان به‌حساب می‌آید ده‌ها میلیارد دلار بودجه به گسترش خط تولید اختصاص داده است تا بتواند حجم تولید تراشه را بالا ببرد و مشتریانش را افزایش دهد. کمپانی TSMC این هفته مراسمی در آریزونا برگزار کرد تا از احداث دو کارخانه در این ایالت خبر دهد. شرکت TSMC بالغ‌ بر ۴۰ میلیارد دلار بودجه برای سایت تولید آریزونا در نظر گرفته است.

شرکت TSMC از سوی شرکت‌هایی مثل اپل تحت فشار است تا توزیع جغرافیایی کارخانه‌های پیشرفته‌ی خود را متنوع‌تر نماید. این شرکت در همکاری با دولت‌هایی مثل ایالات متحده و ژاپن در تلاش میباشد به‌ شکل گسترده‌تری وارد بازارهای جهانی شود.

بهترین میکروفون کنفرانس
ادامه مطلب

ارزش سهام  شرکت TSMC در سال جاری میلادی بیش از ۲۰ درصد افت کرده است. سهام این شرکت در دوران همه‌گیری بیش از دو برابر رشد کرده بود.

مشکلات اقتصادی در سراسر دنیا، تقاضا برای اکثر محصولاتی را که در آن‌ها از تراشه‌ی TSMC استفاده میشود کاهش داده است. این شرکت و شرکای تجاری‌اش انتظار دارند که در بلندمدت، روند افزایش تقاضا ادامه پیدا نماید. شرکت  TSMC تا پیش از پایان امسال تقریباً ۳۶ میلیارد دلار صرف مخارج سرمایه‌ای می‌کند.

مطالب مرتبط : بهترین میکروفون کنفرانس ، تجهیزات سالن کنفرانس ، میکروفون کنفرانس ، میکروفون سالن کنفرانس ، خرید سیستم کنفرانس ، سیستم پیجینگ