کمپانی بزرگ هواوی از غلبه‌بر تحریم‌های ایالت متحده خبر می‌دهد

رئیس هیئت‌مدیره‌ی کمپانی بزرگ هواوی می‌گوید این شرکت سرانجام درآمد سالانه‌اش را افزایش داده است و اکنون «به‌ روال معمول» تجارت انجام میدهد.

شرکت هواوی در بیانیه‌ای می‌گوید درآمدش در سال ۲۰۲۲ به‌میزان ۰٫۴ رشد نموده این نشان میدهد افت فروش محصولات شرکت هواوی که در نتیجه‌ی تحریم‌های شدید ایالت متحده ایجاد شده بود، متوقف شده است. هواوی یکی از بزرگ‌ترین برندهای چینی است که در حوزه‌های مختلفی مثل تجهیزات شبکه، موبایل و لپ تاپ فعالیت دارد.

به گزارش رویترز، با وجود رشد اندک درآمد سالانه‌ی این شرکت چینی ، رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی این شرکت نسبت‌ به آینده بسیار خوش‌بین است. اریک شو در نامه‌ای به مناسبت فرا رسیدن سال جدید خطاب به کارکنان گفت شرکت هواوی به محدودیت‌های ایالت متحده عادت کرده و کسب‌و‌کارش به «روال معمول» بازگشته است.

به گفته‌ی اریک شو، این شرکت  توانسته است در یک سال اخیر ۶۳۶٫۹ میلیارد یوان (۹۱٫۵۳ میلیارد دلار) درآمد به جیب بزند. این شرکت در سال ۲۰۲۱ موفق‌ به کسب درآمد ۶۳۴ میلیارد یوان (۹۱٫۲ میلیارد دلار) شده بود.

بر اساس محاسبات بلومبرگ، فروش شرکت هواوی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۲ به‌میزان ۷٫۲ درصد رشد کرد و به ۱۹۱ میلیارد یوان (۲۷٫۴ میلیارد دلار) رسید.

کمپانی بزرگ هواوی

رئیس موقت هیئت‌مدیره‌ی هواوی نسبت‌ به شرایط اقتصادی سال ۲۰۲۳ هشدار داده، اما گفته است که تقاضا برای محصولات حوزه‌ی فناوری در بلندمدت تحت تأثیر قرار نمیگیرد. او به‌طور دقیق نگفته که شرکت هواوی چگونه برای دور زدن محدودیت‌ها تلاش میکند. این شرکت در سه سال اخیر بودجه‌ی سنگینی به تحقیق‌و‌توسعه اختصاص داده است تا از وابستگی خود به شرکت‌های آمریکایی بکاهد.

وعده اینتل درباره Raptor Lake
ادامه مطلب

اریک شو عنوان کرد: «در سال ۲۰۲۲ توانستیم با موفقیت خودمان را از بحران خارج کنیم. موفق شدیم خودمان را سر پا نگه داریم، چون با هم جنگیدیم و متحد بودیم.»

شرکت هواوی در سال ۲۰۱۹ موفق شد درآمد رکوردشکن ۱۲۲ میلیارد دلار کسب نماید. این شرکت در سال ۲۰۱۹ در بازه‌ی زمانی کوتاهی به برترین برند صنعت موبایل تبدیل شد. دولت آمریکا در همان سال هواوی را تحریم کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به هنگام امضای تحریم‌های شرکت هواوی گفت این شرکت «تهدیدی برای امنیت ملی» است و ارتباطات تنگاتنگی با دولت چین دارد. شرکت هواوی این ادعاها را رد میکند. یکی از محدودیت‌های بزرگ برای کمپانی هواوی، دسترسی نداشتن به سیستم‌عامل اندروید است. شرکت هواوی در همین راستا سیستم‌عاملی اختصاصی به نام هارمونی توسعه داد.

تحریم‌های آمریکا کسب‌و‌کار موبایل شرکت هواوی را فلج کرد و این شرکت اکنون در بین ۱۰ برند برتر نیز جایی ندارد. هواوی همچنان به درآمدزایی از طریق کسب‌و‌کار تجهیزات شبکه و کسب‌و‌کار ابری ادامه میدهد. این شرکت در گذر زمان سرمایه‌گذاری بیشتری در صنعت خودروی برقی انجام داده است. هواوی در تلاش است با ورود به بازارهای جدید، از وابستگی بیش‌از‌حد به یک صنعت خودداری نماید.

مطالب مرتبط : بهترین میکروفون کنفرانس ، تجهیزات سالن کنفرانس ، میکروفون کنفرانس ، میکروفون سالن کنفرانس ، خرید سیستم کنفرانس ، سیستم پیجینگ